אם לא הייתה לך אף מגבלה בעולם, כיצד היית בונה ישיבה תיכונית? מה היה בה? - קבלו את התשובה שלא נכתבה...

 
"/> רעיון אישי - כתלמיד ח, מהי ישיבה תיכו

"שלום יוסי. אנחנו מאד שמחים שבאת לבדוק את הישיבה שלנו. כמובן שאנו מאחלים לך הצלחה בראיון האישי ובמבחני הקבלה, ושתזכה ללמוד במקום שהכי מתאים לך. בינתיים, כשאתה מחכה לתורך לראיון האישי, אנא מלא את הטופס הבא והכנס אותו אתך לראיון".

אם לא הייתה לך אף מגבלה בעולם, כיצד היית בונה ישיבה תיכונית? מה היה בה? התייחס בדבריך לפן הלימודי, רוחני וחברתי.

אם הייתי יכול הייתי בונה ישיבה שלא צריך להתקבל אליה. פשוט באים ללמוד בה, בלי כל כך הרבה מבחנים וסינונים.

אם היו נותנים לי הייתי מביא לכל כיתה שני רמי"ם. אחד שילמד את הגמרא ואחד שיעשה שיחות אישיות. היום בחטיבה, למחנך אין זמן לדבר אתנו ואותי הוא בכלל לא מכיר. הלוואי שידבר עם כל התלמידים מידי שבוע ויעזור להם לבנות תהליך של התקדמות והגשמת מטרות, ילמד אותם להתנהל טוב יותר עם עצמם ועם הזמן, יעזור להם בזמנים קשים ולפני מבחנים גדולים, שיקשיב להם ולא ישפוט אותם.

אם הייתי יכול הייתי דורש מהמורים לא לדבר כל כך הרבה בשיעורים. קשה לי מאד להקשיב בעשרה שיעורים בכל יום חמישה ימים בשבוע ועוד שעתיים ביום שישי. הלוואי שהיו נותנים עבודות קטנות בשיעור.

גם עכשיו בכיתה ח' אני תמיד מאבד את הרב כשהוא קורא ומסביר את הגמרא. אני רוצה ללמוד בעצמי. אם הרב ייתן איזו הקדמה לשיעור ויעזור בזמן הלימוד אני יודע שאצליח יותר. כרגע, כשהם קוראים ומסבירים כל דבר, זה לא שלנו, זה שלהם.

הכי משגע אותי שמשגעים אותי. אני לא מבין מה רוצים ממני. אם רוצים שאגדל בתורה ואהיה תלמיד חכם, אז למה משקיעים כל כך הרבה במתמטיקה ובמגמות ולא בלימודי הקודש. אני רואה את החבר'ה ביישוב בכיתות י' וי"א, ואף אחד לא מפסיד מתמטיקה וכימיה, אבל גמרא – אתה יכול להפסיד שלושה ימים ולא קרה כלום. אח"כ תשלים עם שוטנשטיין.

הייתי רוצה שיסבירו לי בישיבה למה בציבור שלנו מתגאים בקצינים בצבא ובלוחמי סיירות ולא בתלמידי ישיבה ואברכים.

הייתי מבקש מכל המורים שיכבדו את ההמלצות של האבחון שלי. ביקשתם שנעשה אבחון. ההורים שלי שלמו איזה 2500 ₪ בשבילו ואתם לא מכבדים אותו? אז מה אם יש לכם הרבה תלמידים? אני זקוק להתאמות הללו ובלעדיהן לא אצליח בלימודים.

אם הייתי יכול הייתי מקים ישיבה שלא מענישים על כל דבר קטן, ואם כבר מענישים אז שהעונש יהיה הגיוני. ובטח שלא יענישו אותי על חשבון החופשים. אני זוכר שאחי הגדול הבריז מטיול יומי ונתנו לו שלושה ימים בחנוכה. אני בטוח שיש עונשים אחרים שלא מעוררים שנאה לישיבה.

בישיבה שהייתי מקים לא היו מעיפים תלמידים שמתנהגים יפה אבל לא הולך להם בלימודים. להיפך, היו עוזרים להם בכל מה שאפשר העיקר שיישארו בישיבה.

בישיבה שלי לא היו מעיפים בכלל, כי בית זה בית ולא מעיפים ילד מהבית. גם אם היה תלמיד שלא היה מתנהג הכי הכי, הייתי מעניש אותו בישיבה אך לא שולח אותו הביתה בשום אופן. אתם יודעים מה עושה מתבגר בבית ריק, כשההורים בעבודה והוא משועמם מהבוקר עד אחר הצהריים? עדיף שלא תדעו.

הכי הייתי רוצה שלא יענישו אותי על איחור לתפילה. קשה לי מאד להתארגן בבוקר ולמצוא כל דבר בקלות ובמיוחד להסתכל כל הזמן על השעון. אני לא רוצה עונש על הבוקר. חשוב לי להתחיל את הבוקר בשמחה ואני באמת רוצה להתפלל.

אם הייתי יכול הייתי מלמד את כל הרמי"ם איך לדבר עם התלמידים על התבגרות וקדושה. זה נושא שמעסיק מאד את התלמידים, ואם בישיבה לא ידברו על זה, התלמידים בטוח ילכו לקרוא על זה במקומות לא מתאימים בכלל.

ולסיום, אני יודע שאתם מאד עסוקים כאן בישיבה ואולי זה לא הכי מנומס, אבל רציתי לבקש שתשלחו את התשובה כמה שיותר מהר. המתח הזה פשוט הורג אותי. עכשיו אני כבר כאן מחוץ למשרד ממתין לראיון אבל כבר יומיים שאני דואג מה יהיה. אז פשוט תשלחו את התשובה מהר אפילו אם זה "לא". העיקר שאני אדע מה קורה איתי ולא אהיה בחוסר וודאות. תודה רבה!


Comments

חיפוש לפי קטגוריה

תמונות